Pijamalarınızı Çıkarın Pandemi Bitti*

Bilgin

Global Mod
Global Mod
Geçtiğimiz birkaç haftadır, belediye başkanı Eric Adams, önce vicdana, sonra kültürel kişiliğe hitap ederek, işletmeleri çalışanlarını ofise geri almaya teşvik ediyor. Düzenli bir ticari trafik akışı olmadan, şarküteriler, restoranlar, kuru temizleyiciler ve siz hatta beklerken kaseleri karıştıran diğer tüm yerler ortadan kalkacak, diye savundu, saatlik ücretli işçilerin geçim kaynaklarını tehlikeye atıyor.

Bu pek işe yaramadığında, Brooklyn Navy Yard’da yakın zamanda yaptığı bir konuşmada, yorganının altından tembel bir genci uyandıramayan bıkmış bir ebeveyn gibi ses çıkararak yeni bir yaklaşım denedi. Belediye başkanı, dünyayla büyük ölçüde ekranlar ve mutfak masasında yenen ev yapımı öğle yemeği yoluyla yüzleşmeye devam eden tüm New Yorkluların “dışarıda” olmaları ve “çapraz tozlaşma” yapmaları gerektiğini bilmelerini istedi. “Bütün gün evde pijamayla oturmak” artık bir seçenek değildi, çünkü “şehir olarak biz bu değiliz”.

Bir şehir olarak kim olduğumuz, pandeminin temel sorularından biri oldu, ancak bu hafta, son iki yıldaki herhangi bir noktada olduğundan daha fazla, sonunda kim olduğumuz gibi hissetmeye başladık. Covid pozitiflik oranı yüzde 2’nin altına düştü ve New Yorkluların altıda birinden daha azı aşısız kaldı.

Vaka oranının önemli ölçüde artmadığını varsayarsak, Bay Adams, devlet okulları için maske zorunluluğunun Pazartesi günü sona ereceğini ve çocuklara özlem duydukları normalliği vereceğini söyledi. Restoranlarda, spor salonlarında ve tiyatrolarda aşı kanıtı gereklilikleri için aynı zaman dilimini sona erdirdi.




Salı gecesi, Mart 2020’den bu yana ilk tam gün için Lincoln Center yakınlarındaki ofisine giden bir arkadaşımı gördüm. Kökten değişmiş bir metabolizma ile dünyaya yeniden girmenin nasıl bir şey olacağı hakkında. Evden çalışmanın o kadar uzun sürmesine izin verecek kadar çok koşuşturmanın günlük stresinden kurtulmuş, savunmasız hissediyordu. Onu hackleyebilir mi?

O sabah Broadway’e ve 72. Cadde’ye ulaşan metro merdivenlerini tırmandığında, uzun bir duyusal yoksunluğa katlandığını fark etti; bir döner arabanın kokusunu, kaldırımdaki bir satıcıdan aldığı kahvenin kokusunu özlemişti.

Burada ne yapıyordu – herhangi birimizin burada ne işi var – koşuşturmanın bu ayırt edici işaretleriyle karşılaşmak, onları yaşamak, kamusal yakınlık dünyasını meşgul etmek için değilse? Bir yataktan bir French press’e, 10 metre uzaktaki bir masaya geçmenin rahatlığı, bir tür sürükleyici deneyimin kaybını asla telafi etmeyecekti – kalabalık bir kavşakta durup, başka birinin tüttürücü sıcak Guatemala karışımının aromatiklerini solumak. telefonda bir boşanma avukatına bağırırlarken.

Karamsarlar daha önce burada bulunduğumuzu söyleyeceklerdir. Geçen yazın özgürlüklerini, Delta varyantına eşlik eden ve daha sonra Omicron tarafından dayatılan daha cezalandırıcı kısıtlamalarla devam eden korku izledi. Ama şimdi partiler kimsenin önce antijen testi yapmasına gerek kalmadan yapılıyor ve Çarşamba günü The Wall Street Journal bir manşet yayınladı: “Ağlara Açlıktan Ölen Profesyoneller Gala Trenine Geri Dönüyor.” İş bu kadar kötüydü — insanlar penceresiz otel konferans salonlarında isim etiketleri takarak durmak için can atıyorlardı.

(Konvansiyonel anlamda neler olup bittiğini merak ediyorsanız, Javits Center CEO’su Alan Steel, “Yine sıkı çalışmaya geri döndük” yazısında bize anlatıyor.)




Karanlık başlangıçtan bu yeni uyanışa kadar pandeminin yayı, bazılarında çalışmış şef Sean Rembold’un hikayesiyle verimli bir şekilde anlatılıyor. Brooklyn’in en sevilen mutfakları. Onun için geçen hafta açıkça bir dönüm noktasıydı. Bay Rembold ve eşi, moda tasarımcısı Caron Callahan, pandeminin ilk aşamasında Covid’e sahipti, ihtiyacınız olduğunda bir hastane yatağı alacağınızdan emin olamadığınız o uzun, korkunç esnada. Endişelenmek için çok zaman harcadı ve dört ay boyunca zevkini kaybetti.

Bundan hemen önce özel bir şef olarak çalışıyordu ve hapisten çıkan insanlara yemek yapmayı öğretiyordu. Ancak kriz her şeyi alt üst ettiğinde, bir şekilde kendi restoranını açma fırsatını gördü. Bunu uzun zamandır yapmak istiyordu. Önceki beş yıl boyunca Cobble Hill ve Carroll Gardens’daki her boş yere bakmıştı ama hiçbir şey tam olarak işe yaramadı.

Sonra, geçen kış, sudan bir blok ötede, Hicks Caddesi’nin kuzey ucundaki yerleşim bölgesinde bir şey buldu. Alan daha önce pandeminin erken saatlerinde kapanan uzun süredir devam eden bir mahalle restoranı tarafından işgal edilmişti.

“Şehir dışına taşınmayacağız demiştik; Nashville’e taşınmayacağız,” dedi bana. Kalacağız, taahhütte bulunacağız ve şehirde bundan sonra olacak her şeyin bir parçası olacağız.” Bay Rembold her zaman bir mahalle restoranı istemişti, “bir konsept değil”.

Restoranı Inga’s Bar, aylarca süren duraklamaların ardından bu hafta sessizce açıldı. Bir noktada, Aralık ayı başlarında ve ardından Şubat ayında açılacaktı, ancak tedarik zinciri sorunları, işgücü sıkıntısı ve devletin içki ruhsatlandırma aygıtının giderek yavaşlayan hızı – yine küçülen işgücü havuzunun bir sonucu olarak – her şeyi geciktirdi.

Çarşamba günü restoran, arkadaşlarını ve ailesini ağırladı. Komşular gelip fotoğraf çektirdi. Bay Rembold, bir mimarın barda bir müteahhitin yanında, bir yazarın bir editörün yanında vb. durabileceği bir yer hayal etti. O, kalbinde bir çapraz tozlayıcıydı.

Ancak aynı zamanda birkaç blok yürüyebileceğiniz ve yine de dışarıda maske takan birçok insan bulabileceğiniz doğruydu. Ve neden yüzeysel viral bulaşma hakkındaki bilime rağmen, bazı restoranlar sadece bu anlamsız dijital menülerle uğraşmaya devam etti? Bağışıklığı zayıf olanlar için pandemi kesinlikle bitmedi ama böyle bir önlemin onlara nasıl yardımcı olacağı belli değil. Hepimizin yeniden kalibre edilmesi, pandemik yıpranmış alışkanlıklarımızdan kurtulması uzun zaman alacak. Ama şimdilik, en azından, bir an gibi geliyor.
 
Üst